Hem Forum Invidzonens forum Hur mycket berättar ni? Svar till: Hur mycket berättar ni?

“Hur skulle du göra om han var hemma? Skulle du då “”låtsas”” att du var glad fast du inte är det? Skulle du inte berätta att du haft mardrömmar eller att du har ont i magen?

Det finns ju ingen människa som kan gå omkring o vara glad o må bra i över ett halvår varje dag oavsett var i världen ens älskade befinner sig.
Alla människor har bra dagar o dåliga dagar.
Var ärlig och säg att du är ledsen om du är det.
Ja, det kommer troligen vara jobbigt för honom att höra dig vara ledsen i telefonen när han är långt där borta, men ni gör ju det här tillsammans och då måste han också få veta vad du egentligen känner.
Kanske kan ha trösta dig. Visserligen inte som han skulle trösta dig om han var hemma, men kanske på ett annat sätt.
Du kommer känna dig så mycket bättre bara av att ha berättat för honom första gången.
Kanske kan du skriva ner det till honom.
När min man var borta så skrev jag en dagbok. Ibland var den glad och ibland var den ledsam. Vissa av sidorna rev jag ut o skickade till min man, vissa har jag behållit för mig själv.
Det hjälpte mig, kanske kan det hjälpa dig!!

Ta kontakt med andra anhöriga eller en mentor. Det är skönt att bolla med nån som vet vad man pratar om och som inte dömer en för att man har en dålig dag!!

Många stora kramar till M och alla andra, du/ni/vi kommer att fixa det här tillsammans!!