Hem Forum Invidzonens forum Mina tips/erfarenheter till framtida soldatfruar. Svar till: Mina tips/erfarenheter till framtida soldatfruar.

Bra skrivet! Håller med om att värsta tiden var nästan innan, oj vad ont i magen och vad man gruvade sig då, gör inte det, det kommer gå bra! Morgonen när man sa hejdå var dock ingen höjdare, men sen kunde man helt plötsligt börja räkna ner till en bra sak -hemkomsten, istället för avfärden. Det var nästan en liten lättnad.

Bra att få höra om andras erfarenheter och tyvärr verkar många soldater inte vilja/orka/kunna/ha tiden att ringa hem så ofta. Här måste jag dela med mig om mina erfarenheter, jag måste säga min soldat har varit fantastisk, han har gjort sitt absolut bästa för att få mig att känna mig älskad och hörd fast han var 500 mil ifrån mig. Nu har inte alla samma möjligheter att ringa hem och vi har haft tur då det inte varit jätte ofta de tvingats sova ute på fältet och det inte fanns någon chans för han att höra av sig, så ja jag har haft tur och jag har haft en väldigt förstående man, som ville ringa hem varje kväll han kunde och kolla så att jag mådde bra, det var inte för att jag bad han göra det.

Sedan på tal om leaven, nej visst ska man inte tro att allt är gröna skogar och som en saga. Det trodde inte jag heller, men jag blev glatt överraskad, han ville behandla mig som en prinsessa från dag ett. Båda leaven var verkligen fantastiska!

Jag är stolt över oss, att vi klarat detta så himla bra. Självfallet har det funnits många deppiga dagar, många många tårar och mycket frustation, gånger jag sagt att jag inte orkar mer inte orkar med han och den där jävla missionen, dagar jag gråtit mig till sömns av oro. Men min soldat har gjort så gått han kunnat, han har funnits där för mig i den mån han kunnat.

Vill inte få någon ledsen och vill verkligen inte vara elak, jämför inte förhållanden för mycket. Alla förhållanden är unika som sagt. Men kände att jag också vill få sagt min version, att det faktiskt finns underbara soldater som visar kanske mer förstående hem än vad jag kanske visat till han.