Hem Forum Invidzonens forum Mina tips/erfarenheter till framtida soldatfruar. Svar till: Mina tips/erfarenheter till framtida soldatfruar.

J
Medlem

“Hej igen.
JAG blev inte ledsen. Men du skriver att att han ringde från satelit telfon, och här är flera kvinnor som nu eller precis skickat iväg sina män och längtar till Lucia!

När de läser “”hon fick minsann satelit-samtal.. så visst finns det möjlighet”” kommer DOM att må ännu sämre.
Jag är så glad att du inte tillhörde FS23 och skrev så. Jag hade mått piss. Nu kan jag känna “”vad bra att ni kunde lösa det så””

Sambon berättade i vintras att flickvänner jämförde såååå mycket i vintras att det gick så långt att någon nästan separerade pga det.
För att tjejen hemma trodde att hennes sambo medvetet sket i att höra av sig.
Jag är glad för din skull. Jag blev också jätteglad när jag läste din blogg, då JAG mådde som sämst och du skrev om era bråk. Jag visste att jag var långt ifrån ensam.
Jag blev även glad när du skrev i bloggen att du var kort i sms, för att han faktiskt inte tänkte ringa, men gjorde iaf.
Jag önskade många ggr att min sambo också gjorde så.

Men nu vid sluttampen, så har även jag fått dessa samtal. Av en trött sambo “”jag orkade egentligen inte. Men vi hördes inte igår så…””
dom blev aldrig bra…
För det hela kändes så påtvingat.
Och som jag skrev ovan. Jag orkade inte alltid att svara när jag såg hemligt nummer i displayen.
Då var jag inte ens trött, sur, arg eller ledsen. Men jag orkade inte!
nu sista tiden har han bara gnällt om att han vill hem, det är varmt. Alla är helt plötsligt dumma, jobbigt att vårda hela tiden.. jaddi jaddi.. jag var trött att höra på gnället. och senast förra veckan så fikade jag med en vän och missade två missade samtal…
lite medvetet. För fikan var faktiskt prio just då.

Är det något man har gemensamt så är det att förhållandet det senaste halvåret var basserat på en brusig telelinje med fördröjning.
Kan säga att samtalen de två senaste veckorna känns lite blasé. För vi båda väntar bara på att han ska komma hem. Och då börjar en viktig resa- att hitta tillbaka till varandra igen!”