Hem Forum Invidzonens forum Mina tips/erfarenheter till framtida soldatfruar. Svar till: Mina tips/erfarenheter till framtida soldatfruar.

J
Medlem

“Jag chattade med en soldat nu i torsdags som också ringde hem varje dag, för att han hade lovat. Men det fanns dagar då han inte ville ringa hem, och då blev det alltid bråk.

Killarna där nere som väljer att inte ringa gör det ju inte för att vara elaka.
Det är för att dom är på så dåligt humör eller trötta att de vet att samtalet inte kommer att göra en gott.

Att komma med ett inlägg “”men min sambo använde tillochmed satelit-telefonen när de var ute”” Är bara rent av elakt i mitt tycke. Detta inlägg ovan är bra skrivet, många känner igen sig. Och bläddrrar man bak i forumet så ser man att Anna (mentor) också var en kort tid i Afghanistan så var det något hon upplevde många gjorde. Att inte alltid ringa hem.
En kollega till min soldat ringde inte hem på ett tag, för att han inte orkade att höra henne gråta hela tiden. Han kunde inget göra och mådde bara sämre när han ringde hem,
Min sambo valde att inte ställa sig i kö för att ringa hem om han var trött. Och ibland blir fb lättare om man vill snacka med sin familj, sambo och vännerna samtidigt.
Min sambo valde också att ha en telefon där nere. Men en snabb bläddring så var det bara ett enda sms som var viktigt. Och det var jag som skickade en gång “”ring så fort du kan””. – En gång har jag skrivit så.

Det är inte snällt att skriva att din sambo använde tom satelit-telefon för att kunna ringa dig.
Hur tror du nu att framtida soldatfruar nu kommer att må om de inte får några satelit-samtal?!

Vad skönt att du har kunnat sätta sån press, att din sambo faktiskt har kunnat ringa hem. Men jag litar blint på att det faktiskt finns dagar, då min sambo inte kunde ringa alls.
Jag är så glad, att han aldrig LOVADE mig något.
Och ja. Jag har tagit det bra när han sagt “”förlåt att jag inte ringde igår, men jag var sååååå trött, förkyld, febrig, arg- (vad det nu än var)””

Ibland orkade jag inte heller ta emot samtal från honom. Jo det hände faktiskt åt det hållet också.

Men ja. Det du har rätt i är att varje förhållande är unikt. Det stämmer. Därför påpekade jag också att det var mina erfarenheter, kombinerat med andra soldatfruar jag pratat med.