Hem Forum Invidzonens forum Konstig känsla Svar till: Konstig känsla

skrollan
Medlem

“Låter väldigt normalt den känslan du har.

Det är viktigt att du förbereder dig när han kommer hem bara, så det inte blir ett problem med känslan “”att han stör””, för så blir det ju, du har skapat nya rutiner som han inte är van med, och nu har inte jag barn, men det där med “”hur skulle jag hinna med läxan””-grejen får man kanske ha lite överseende med för han har kanske inte rutinen över att ha hand om barnen själv en dag och hinna med allt du gör på en dag (eller vecka efter vecka som du skrev) för de är rutiner du har lärt dig som “”ensam-mamma”” och då blir man en hejare på tusen saker samtidigt. Pappan är kanske van med det här att vara två föräldrar som delar på uppgifterna?

När han kommer hem, försök våga släppa på en del. Du behöver längre inte hålla ihop alla trådar, och då kanske han finner en betydande plats igen, bit för bit.
Försök att inte känna att han är i vägen utan se han som en tillgång att avlasta allt du har burit på. låter lite hårt kanske men de är det tips jag kan tänka mig. Och låt det finnas tid för Er två! Försök hitta en helg tidigt att bara va ni två när han kommer hem, om det finns möjlighet med barnen osv. skjut inte undan sånt för det kan påverka framtiden..

Hoppas du hinner unna dig (och barnen) en klippning snart!”