Hem Forum Invidzonens forum Ensam hemma med barnen,tufft..jobbigt..ensamt Svar till: Ensam hemma med barnen,tufft..jobbigt..ensamt

3E
Medlem

Min man var iväg med FS21 och vi har tre barn. Mina var när han åkte 7,4 och 2.

Jag upplevde omställningsfasen som den jobbigaste. Dvs när man själv och barnen är vana vid att man är två som hjälps åt och så blir man en. Innan jag hittade nivån där jag kände att det funkade för mig när jag var ensam.
Kanske är det så att du får berätta för tränarna att du inte kan vara med och hjälpa till på cupen just nu. Kanske kan ni göra ett veckoschema och sätta upp i köket så att barnen själva får vara med och hålla ordning på sina utflykter och läxor.
Jag jobbade heltid under perioden maken var borta för att jag trivs med mitt jobb och var ganska ny på min anställning men att gå ner i tid på jobbet kan ju annars vara en idé för att orka med det andra lite bättre. Alt att ha städhjälp eller läxhjälp eller maten levererad eller annat som du kan komma på.

För mig blev det bättre när omställningen var klar. Det som jag tyckte var tuffast var dock att jag aldrig kunde släppa kollen på barnen. Inte ens om de sov och jag tog en dusch kunde jag riktigt slappna av eftersom de ju kunde vakna.. Stod där i duschen och så tyckte man att man hörde något och så av med duschen och lyssna med hela håret fullt av schampo… Ständig jour. Det tyckte jag var värst.

Hur gamla är dina barn? Tänker att om de är lite större får de kanske vara med mer och hjälpa till med hushållstjänster också. Plocka i och ur diskmaskinen. Tvätta sina träningskläder kanske eller dammsuga.. Beroende på ålder klarar de ju olika saker.

Styrkekramar till dig! Det kommer att bli bättre när ni har landat i det nya läget.