Hem Forum Invidzonens forum Hur länge har ni väntat som längst på ett samtal? Svar till: Hur länge har ni väntat som längst på ett samtal?

Em
Medlem

“Stor kram till dig!
För det första får man inte jämföra med andra som sagt, alla har olika möjlighet att kunna ringa hem. En annan sak, denna mission är en stor påfrestning för alla, både soldater och anhöriga och vi alla reagerar olika på detta.
Jag mådde piss i början, jag kunde inte förstå varför JAG var den som väntade på hans samtal varje dag, varför jag var den som mådde så sjukt dåligt, varför JAG saknade han och ville prata med han mycket mer än vad han verkade vilja prata med mig när det var hans j*vla skitjobb som orsakade detta, det var ju hans “”fel”” inte mitt. ( ja så kände jag och hade så mycket hat i mig)
Till slut genom långa samtal, långa förklarande mail och många tårar förstod till slut min soldat hur det faktiskt känns för mig här hemma, hur jag verkligen upplever detta.. även jag har fått mer förståelse hur han kan stänga av helt och hållet bara.. för att annars blir det för stor saknad och längtan hem och då kan inte han sköta sitt jobb lika bra.
Det handlade för oss iallafall att prata ut om exakt allt, varför man gör så, hur man känner och hur man vill ha det och mötas någonstans därimellan 🙂 så kommunikation fungerade för oss, och ifall han inte ringer skriv ett mail och sätt ord på hur du känner 🙂 hoppas det löser sig! Kram, vi är verkligen grymma vi som är kvar här hemma och kämpar! Var stolt :)”