Hem Forum Invidzonens forum Hur länge har ni väntat som längst på ett samtal? Svar till: Hur länge har ni väntat som längst på ett samtal?

taw
Medlem

“Första vändan min sambo var nere hade han väldigt svårt att höra av sig. Han var på en provisorisk camp där de endast hade 1 telefon att dela på. De var ute mycket och hade knappt åtkomst till telefonen ändå. Då var det lång lång tid mellan samtalen och de hade ingen internetuppkoppling överhuvudtaget. Andra vändan var det lättare. Han var på stora campen och inne oftare. Det kunde ändå vara några dagar emellan och när han var borta på längre “”utflykter”” fick han oftare reda på det i förväg och kunde ringa och förvarna.

Jag kan absolut förstå argumentet att det kan ta emot att ringa hem ibland. Det är tufft för dem också. Ja det är något de har valt, men samtidigt är det ju inte så att de inte saknar oss här hemma. Vissa dagar kanske det helt enkelt är för tufft att ens höra rösten hos den de älskar. Det kan låta förjävligt för oss som sitter hemma och väntar och väntar på det där samtalet, ibland måste man helt enkelt förbise sina egna känslor…

Förstår absolut att du blir förbannad på att din soldat inte hör av sig när du ser att han är online och inte skriver något. Det hade jag också varit!! Mitt bästa råd är att prata med din soldat om dina förväntningar. Kommunikation är a och o. Lycka till!”