Hem Forum Invidzonens forum Hur länge har ni väntat som längst på ett samtal? Svar till: Hur länge har ni väntat som längst på ett samtal?

Förkrossad
Medlem

“Fyyy vad ARG jag blir på alla MÄNNEN!
Hur kan man för det första vilja lämna sin familj, kärlek och hem för det där.. i flera månader. Och sen vara så fräck och inte ens ringa hem… för att det… är… jobbigt???
WHAT?
Jag har ALDRIG varit emot hans “”dröm”” tvärtom.. Han fick kalla fötter och ville hoppa av en tid.. Dum (ja jag vet inte) som man var så påpekade man “”men det var ju din dröm?””
Jag har ALLTID stöttat honom!
Att sen få “”veta”” (min är ju inte ens riktigt ärlig och säger att det är jobbigt? han bara undviker..)
att han tycker det är JOBBIGT att ringa hem eller JOBBIGT att SVARA på mail.. Hallå?
Jag kan börja räkna timmarna när min sambo kommer hem.. Men detta kommer jag prata med honom om.. och ska vi hålla på så.. Så kommer jag bete mig likadant.. Fan när telefonen ringer, släpper man allt och springer till telefonen.. Man kollar alltid att man har batteri.. Bara för att man hoppas på ett samtal.. Man försöker att leva så socialt och normalt som möjligt.. men man blir lite knäpp i huvudet.. För man sneglar hela tiden på telefonen..
Och IDIOTHELVETET (ja jag är förbannad) tycker.. det är JOBBIGT?

Jag fick kommentaren häromveckan.. “”åk du ner hit, så ska vi se hur länge du hade pallat””.. Då jag påtalade att det en tid enligt bloggen såg ut som semester.. (dricka äl i solen, träningstävlingar och fotboll) Där är en lust i mig som är extrem stor.. Jag har lust att bara försvinna en kväll. “”jag ska bara ta luft, kommer snart…”” stänga av mobilen och dra till en kompis.. sitta där en hel kväll och snacka skit.. För att sen komma hem och komma med kommentaren.. “”jasså? vänta tills jag lämnar dig i MÅNADER och inte ens ORKAR ringa hem…. Ska vi se hur länge du pallar det””

De fattar inte vilken psykisk stress de utsätter OSS för. Jag blir så jävla förbannad!
Jag är ändå rätt lugn.. Det är som sagt inte ofta jag har “”bölat”” i luren av saknad.
Jag har försökt att få samtalen så positiva som möjligt.