Hem Forum Invidzonens forum Efter missionen Svar till: Efter missionen

E
Medlem

“Jag känner igen mig. Jag vågar inte längre ta upp hur det var för mig, för allt jag väljer att säga om missionen har varit tusen gånger värre för honom eller så konstaterar han precis som din “”vad spelar det för roll nu?””. Han pysslar mest med sin bil ,jag måste jobba, å så alla som man umgås med men sällan bara vi två å är vi ensamma så vill jag inte dra upp det “”där”” igen för att lyckas komma någonstanns, för man vill ju ha lite myspys någon gång.

Jag sa ifrån, vi håller på med parterapi nu, inte varje vecka men har en kontakt en gång i månaden. Försöker lösa gammalt sen innan missionen. För det har varit så nära att jag kastat ut hans prylar och sagt “”dra åt…””.

Prep är bra, ibland kollar jag i boken för att påminna mig själv. Å man kommer ifrån vardagen å MÅSTE samarbeta/prata.

Jag vill inte helelr göra om det här, stod på medaljceremonin och var rasande arg och trulig,. grät nästan då jag såg söta små barn som väntade på sin pappa å tänkte “”ALDRIG MER!””… Men kanske ändå, men då måste vi prata om det som var och komma fram till lösningar och ha en plan för om det skiter sig och blir sådär dåligt igen.

Försök med PREP… Betona hur viktigt det är att du får berätta din upplevelse, han ska inte fixa något som låg i tiden, du vill ju bli hörd, eller?”