Hem Forum Invidzonens forum Invidzonen noterar Svar till: Invidzonen noterar

Respekterar all tid folk lägger ner på att hjälpa anhöriga ideellt, obetalt och på sin fritid. Är övertygad om att det hjälpt och kommer hjälpa många anhöriga även i framtiden.

Det jag opponerar mig mot enligt tidigare, är att invidzonen som organisation efterforskar vad min vuxna bror och hans kollegor gör efter arbetstid på den privatägda restaurangen SFAB eller den av ideella krafter drivna soldatmässen.
Det tycker jag inte någon har moralisk rätt att göra spciellt inte eftersom all kommunikation blir offentlig för vem som helst i enlighet med offentlighetsprincipen eftersom efterforskningarna sker hos en myndighet.

Att sedan som en organisation ringa anhörigsamordnare för att få olika rykten på det här forumet eller facebook dementerade eller bekräftade tycker jag enbart är pinsamt.

Vi, många anhöriga med mig är därför intresserade av vad man frågade representanter för våra anhörigas arbetsgivare och vad denna svarade (om dom nu valde att svara på vad deras anställda gör på sin fritid) så dom slipper samma ryktesspridning på den arbetsplats många av dom återvänder till efter några veckor av välförtjänt semester?

Följdfrågan är då vem eller vilka invidzonen skulle förmedla den information man eftersökt?

Tycker det kan vara på sin plats att redovisa vad man har ställt för frågor, till vem eller vilka och vilka av alla rykten man velat ha dementerade. Det är ju inte acceptabelt att bara ett fåtal utvalda anhöriga ska få tillgång till sanningen och bara lämnade med rykten efter att ha läst den förra tråden.