Hem Forum Invidzonens forum Tja InvidZonen! Svar till: Tja InvidZonen!

Anonym
Gäst

“Även vi som kämpar på efter missionen.

De jag tycker är mest synd är att alla verkar sluta blogga efter missionen. Jag är en av de få som fortsätter. Och vårt förhållande genomlids nu pest och pina kan jag säga.
Det känns inte längre som jag “”tillhör”” eller har en anledning att komma in på sidan.
jag har funderat på att skriva till invidzonen (vi vanliga kan ju skriva som invidzonen sen renskriver som artikel)
Jag vill lägga mycket fokus på tiden efter.

Jag är fruktansvärt arg och bitter och det syns på mig i långa vägar.. Vänner dök upp igår och sa “”jävlar vad du ser sliten ut””
De bra dagarna som övervägde de sämre blir bara färre och färre.
och det syns så kraftigt på mig. Jag är trött efter missionen och ledsen för hans prioriteringar under utbildningen och även missionen.

Under sambons utbildning visste jag inte om invidzonen.
Jag fick först reda på den när halva missionen hade gått.
Jag har hittat bloggar om tjejer som är ensamma hemma men inte verkar ha en aning om invidzonen.

Faktum är.. Min syster sa något smart “”men du kanske inte behövde dom… förrän då du hittade dom””

Det stämmer. För när jag kände mig som ensammast så googlade jag.. och hamnade här.

Hur mycket jag än har fått hjälp av invidzonen och de underbara soldatfruarna som stöttade mig, så är det min man, soldaten som bara glider förbi.
Tyvärr tror jag de flesta soldaterna inte har någon aning om hur en flickvän/fru/sambo egentligen mår här hemma.
De blir heller inte informerade om hur de kan förbättra situationer osv.

Just nu har vi det så dåligt att jag kan sitta rätt upp och ner och gråta.. Min sambo reagerar inte ens längre.
Det är sorgligt.. Jag har tillochmed fått höra att jag är otacksam.. Han har minsann betalat större delar av våra räkningar nu under missionen, så jag borde ha “”njutit”” av att ha mer i fickan nu..
Ja… konstigt att vår ekonomi lät så uppdelat nu när det verkade vara rätt “”gemensam”” ekonomi när han pluggade och fick ut 9000 från csn………………”