Hem Forum Invidzonens forum vi vet vad de gör, vet de vad vi gör? Svar till: vi vet vad de gör, vet de vad vi gör?

TIPS!!!!!
Medlem

“Vi hade EXAKT samma problem Precis innan leave 2. Och när han kom hem diskuterade vi SEPARATION.

Det var riktigt illa och veckan innan han skulle hem hörde han inte av sig förrän på söndagen “”snabb fråga, vill du ens att jag kommer hem?””
Så hans hemkomst blev typ såhär andra leaven:
kom hem, duschade och sånt och väntade tills jag kom hem.. Lade min dotter. Och väntade. När jag kom hem (jobbade kväll) så hade vi sex. Och sen lade vi oss.. Dagen efter hälsade vi på hans pappa och sen satte vi oss på ett fik och pratade.. Det var faktiskt hans idé och det var bra.. För då kunde vi inte skrika och gorma.
Och när vi satt på fiket så insåg vi att mycket gräl var pga det var jobbigt helt enkelt.
för oss båda.
Han fick höra ett ljudklipp om Maria Bodde (?) som var med i sommarpratarna och berättade hur det var att vara anhörig.

Eftersom det inte var “”mitt gnäll”” men ändå mina känslor så fick han äntligen upp ögonen.
Jag fick också höra och såg veteranfilmen och fick också en annan uppfattning. Vi insåg att vi var båda så egoistiska och så fokuserade på det där egna lidandet.

OCH DU SOLDATEN som skrev precis “”vi visste..”” NEJ vi VISSTE INTE!!!!
Det GÅR inte att FATTA hur det EGENTLIGEN är att LEVA SINGEL utan att ens VARA SINGEL!

Hade jag varit HELT singel, kan jag garantera dig att jag INTE hade behövt gå och lägga mig själv hemma i ett halvår. (om jag inte hade velat)
Jag hade inte varit sexuellt frustrerad.
Och sen.. blev jag helt plötsligt svartsjuk?! Varje gång man ser inslag om våra “”Män”” så ser man alltid några blonda tjejer som ser ut som modeller i uniform.. WHAT?!
Sen alla ANDRA nötter utifrån..

“”jag hade aldrig släppt iväg min kille””

“”Hur KAN HAN lämna dig i ett halvår för det där?””

“”åh, jag tycker det är idioti att frivilligt åka ner.. Då måste man vara sjuk i huvudet,,””

Eller:
“”ååh du måste vara jättestolt övet din man!””

“”vad modigt av honom.. att åka ner.””

alla är så fokuserade på HANS del.. Ja men kvinnor har skött barn,hus och hem i alla år, så det är väll inget märkvärdigt att jag gör det nu, eller hur? men oj, vi glömmer här att “”förr”” var kvinnor hemmafruar. JAG gör allt det där OCH jobbar.

Men samtidigt, Jag vet inte hur det känns att inte få sovmorgon ALLS.. de jobbar ALLA dagar i veckan…”