Hem Forum Invidzonens forum Guld och gröna skogar? Svar till: Guld och gröna skogar?

Softis
Medlem

“Känns som diskussionen spårade ur lite….. elle? För visst handlade tråden om hur det var när soldaten kom hem?

Men visst, jag hänger på.. Jag har varit i både Kosovo och “”Affe””. Är tjej och känner mig lite utpekad…delvis kanske för att jag blev ihop med en kille på missionen (som egentligen hade ett sambo förhållande hemma). Jag trodde på honom, men det tog slut under sista månaden på missionen. Men visst, det är nog som på vilken annan arbetsplats som helst. Tycke kan uppstå mellan kollegor och kanske är det som någon antyder, det sker lättare i missionen än “”hemma””… Hur som helst. Sverige har bara regeln att det ska undvikas om man arbetar tillsammans som typ chef – soldat, annars är det helt okej. Vi som tjejer blir ganska hårt raggade i missionen och det är inte så konstigt… Utlandsmission är ju fortfarande fler killar än tjejer:) Själv har jag min pojkvän på mission nu och har ont i magen. Det räcker ju att tänka på det som hände mig..

Men jag litar fullt och fast på min kille. Men kan inte hjälpa att jag på kvällarna när jag ska sova tänker på honom med en annan soldat … Fy bubblans vad jobbigt..”