Hem Forum Invidzonens forum Vet inte hur länge till jag orkar Svar till: Vet inte hur länge till jag orkar

Igloosmatte
Medlem

“Alla är så kloka som skrivit före mig, jag tar oxå och suger till mig lite råd. Sitter med mina 46 dagar kvar å har liksom ni föreslagit gjort upp planer och mål för allt. Om 16 dagar får jag börja sy på klänningen jag ska ha då jag hämtar honom (en grej som jag kan lägga ner min själ i resterande månad under lediga dagar), och bara något så enkelt som att åka till IKEA har jag skrivit in i min kalender på kylskåpet där jag även räknar ner, kryssar varje morgon när jag vaknar upp.

Men han sa något igår i telefonen som jag hoppas stämmer in på alla andras älskade oxå: – jag vill inte heller vara kvar här, jag längtar efter dig också.
Kanske har jag glömt bort det då och då, för det blir lätt här hemma “”Jag ska få samtal, jag vill berätta, jag mår dåligt””…

Innan han åkte så skaffade jag mig kontakt genom VC, det är så skönt. Nu är inte jag där “”bara”” för att han är borta men många känslor man har nu som poppat upp kan ju sitta kvar från ens barndom och som kanske är bra att de löses. Hade man en pappa som lämnade en så är det inte konstigt att det blir lite extra påslag av “”övergivenhetskänslan””…

Å du, jag har oxå tänkt det här: OM jag bara bryter benet lite grann i en “”olycka”” så måste han ju komma hem, eller? *fniss* man blir lite knäpp på kvällarna när man ska sova.

Hoppas du får något ut av forumet! Nu blir det kaffe…”