Hem Forum Invidzonens forum Vet inte hur länge till jag orkar Svar till: Vet inte hur länge till jag orkar

Ana
Medlem

Hej! Att ha en anhörig i försvarsmakten ÄR jobbigt. Det är inte för intet det finns ett helt forum där vi kan ventilera och kollar man igenom trådarna här få man det verkligen bekräftat. Så dina känslor är inte konstiga, annorlunda eller obefogade. Men det blir ju inte bättre bara för att man vet det.
Mina känslor har verkligen gått i vågor. I början SKIT-jobbigt och jag grät varje dag fram till första leaven. Där någonstans insåg jag att jag skulle sluta räkna dagar, försöka sluta längta och jag slutade ställa krav på min man att han ska ringa länga samtal varje dag.
Detta har konstigt nog fungerat bra.

Låter som att du har det riktigt besvärligt. Eftersom det trots allt är rätt så få dagar kvar för dig så är mitt tips att du sätter dig ned med din kalender och planerar in saker varje dag fram tills han kommer. Schemalägg träning, shopping, planera in träffar med vänner osv. De jobbiga dagarna för mig har varit de dagar som jag inte har haft något planerat. Ladda ned filmer och se på kvällarna, tänd ljus och ät fruktsallad.
Känns det som att din ångest inte går att lindra på något sätt, boka en tid på din vårdcentral IMORGON! Att gå och må som du gör är inte okej. Be din läkare om ångestlindrande tabletter eller kuratorskontakt.

Stor kram till dig och ta hand om dig!