Hem Forum Invidzonens forum Vet inte hur länge till jag orkar Svar till: Vet inte hur länge till jag orkar

“Du har klarat ungefär hela missionen minus 23 dagar…det är självklart att du kommer orka hålla ut dessa få dagar som är kvar, ÄVEN om det känns jobbigt. Jag vet vilken tortyr det är, jag fick gå och vänta i 10 veckor på att min man skulle komma hem på sin andra leave och imorgon vinkar jag av honom för tredje och sista gången. Antar att jag kommer gråta (som vanligt). Men om du vill skrika så go for it! Kasta något i hårt i golvet, skrik så du tappar andan gör något åt dessa känslor men ta dock inte ut det på dig själv. Jag är “”erfaren”” på att skada mig själv sedan långt tillbaka och det kommer inget positivt genom det, man mår bara sämre av det. Och något jag blir nästan upprörd över att läsa är hur faktiskt många det är som vill dölja hur dåligt de mår!!! Gör inte det, dela med dig om hur det faktiskt står till, annars kommer de aldrig förstå er som mår dåligt. Det ligger givetvis på ens eget ansvar att ta hand om sig själv men ibland behöver man stöd ifrån andra när man inte orkar längre…så mitt råd är att ta kontakt med zonen eller soldathemmet, för de kanske kan hjälpa? Har i alla fall för mig att de ska kunna hjälpa till med sådant.

Och man kan aldrig riktigt sätta sig in hur en annan mår…det går bara inte hur man en försöker och förklarar, har man inte upplevt det som du upplever just nu är det ganska svårt.

Men jag finns här här och du kan ta kontakt via min blogg om du skulle vilja skriva av dig….Hoppas det finns andra som vill dela med sig av råd till dig för jag har tyvärr inte så många att ge.

Kram och kämpa på! I morgon är det en dag närmare hemkomsten.”