Hem Forum Invidzonens forum En rest från fs22 Svar till: En rest från fs22

Det är tråkigt att höra att ni är många som upplever bekymmer efter missionerna.
Men det är också som ni märker inte helt ovanligt.
Era tankar och funderingar och inte minst upplevelser är viktiga att lyfta och ta vara på så att försvarsmakten och vi andra organisationer runt omkring kan lära och försöka jobba för att förebygga det ni beskriver.
Upplever ni som anhöriga fortsatta problem så ska ni veta om att ni fortsatt är anhöriga så länge ni vill.. Vi på Invidzonen finns här för att bolla tankar och känslor med er då vi alla varit i samma situation (jag var också anhörig under FS22) Men det finns även andra organisationer som soldathemsförbundet eller fredsbaskrarna som kan hjälpa till med olika former av stöd.
Hör gärna av er till någon av mentorerna eller kanske direkt till mig så kan vi bolla tankar med varandra. Jag och ytterligare en mentor jobbar med ett projekt just nu kring att få anhörigas syn på missionen och vi är jätte tacksamma om vi kunde få era synpunkter. Maila gärna mig mentor.annas(at)invidzonen.se.
Glöm inte bort att ni har gjort en fantastisk insatts och ni ska vara fantastiskt stolta över det ni gör och allt det slit som det krävs.