Hem Forum Invidzonens forum vet inte varför jag skriver Svar till: vet inte varför jag skriver

Det du beskriver är du inte ensam om att känna. Det är så lätt att gå här hemma när man har massor av tid att tänka och analysera de där samtalen och meddelanden man fått… Varför sa han så?, varför lät han så? Detta skapar en lång rad av teorier som skapar de där hemska spökena i huvudet.
Det leder till en klump i magen och oron.

Jag har själv varit där och jag vet fler.
Av egen erfarenhet vet jag att min sambo under sina missioner har blivit lite som du beskriver, likgiltig och inte så intresserad och glad över det man förmedlar. Då börjar man tvivla.
Vi har pratat om det och jag har pratat med andra anhöriga om det och det vi kommit framtill är att de dels är trötta. De har svårt att planera något när de har andra tankar som rör jobbet i huvudet.
Det andra är deras hemlängtan. De börjar se att de snart får komma hem och har hemlängtan men på något vis slår bort detta för att orka med de sista veckorna med jobb.
Så det kan vara några anledningar.
Mitt råd.. ta ett djupt andetag. Försök se det roliga och att ni faktiskt ska få ha mysigt tillsammans när han kommer hem. Ledigheten gör ni tillsammans till något bra.

Kämpa nu på de sista veckorna både du och alla andra som kämpar och saknar!
Kram