Hem Forum Invidzonens forum Är han förälskad i en annan? Svar till: Är han förälskad i en annan?

Charlie
Medlem

“Det här med att det blir särskilda relationer, under missioner, är väl inget konstigt, egentligen. Jag tror att vi som är hemma behöver fundera över,vad som faktiskt är verkligheten för våra hjältar.
Att under en relativt kort period i livet flytta ihop med ett gäng främmande människor, i en krigszon, långt hemifrån och långt från nära och kära. Dessutom helt lägga sitt liv i deras händer. Ett omedelbart beroende uppstår ju, att överleva, bland annat.
Somliga kanske dom inte ens skulle ha tagit i med tång, i sitt “”vanliga liv””
En grupp människor som visserligen jobbar mot gemensamt mål men det är också allt.
Det är ganska konstiga former, eller hur?

Lägg till oroliga anhöriga på hemmaplan, för tro mig, jag har många gånger fått höra hjältars oro över hemmavarandes otrohet.
Här hemma har vi vardagen, som vi försöker hantera och finner stöd i andra anhöriga. När dom kommer hem, har dom lärt känna människor, som dom står nära, under extrema förhållanden. Jag står väldigt nära anhöriga som varit starkt stöd under missioner, och våra band är väldigt starka men vi har ju en helt annan sits. Vi har ju suttit i vardagsrum, sett varandra under iaf något mer vanliga förhållanden.
Svartsjuka är minst lika vanligt hos dom som är borta, tro mig.
Kanske något att fundera över iaf.”