Hem Forum Invidzonens forum Är han förälskad i en annan? Svar till: Är han förälskad i en annan?

LD
Medlem

Hej TS! Lider med dig, då jag vet hur hjälplös man ibland kan känna sig när han är borta. Man kan inte prata om problemen eller reda ut dem på ett bra sätt via telefon eller mejl.

Väljer du att lite på hans ord, att det bara är en vän, samt att du vill att ni ska försöka få det bra när han kommer hem igen!

Då är mitt tips att du får vänta tills han kommer hem. ni kommer inte kunna lösa det/få det att bli riktigt bra igen via telefon och mail. Ni måste ge det tid, ha tid att prata, lyssna, va nära varandra, kunna se och ta på varandra, kanske gå prep kurs etc…

Jag tror risken finns att det bara blir värre om ni fortsätter vara irriterade, arga, misstänksamma etc medan han är där nere.

Håller med om att han bettet sig riktigt illa när han var hemma, men det finns ju ljuspunkter i det oxå. Han ville ju tex ha barnen hos sig i stugan hela veckan, inte att de skulle vara hos kompisar. Vilket borde tyda på att han ville spendera tid med barnen och inte henne.

Omställningen från att vara på mission och komma hem ett par veckor till semester, är en mycket stor kontrast. Kanske var det skönt att träffa en kollega, något som påminner om det liv han är van att omge sig med dygnet runt. Det rättfärdigar inte hans beteende, eftersom han borde ha sagt något. Men på samma gång, skulle han ju aldrig tagit med barnen om han ville dölja det för dig?

Så det jag tycker du ska göra, om du nu väljer att tro på hans ord, är att vänta.

Jag och mitt ex skapade början på slutet av vår relation genom tjafs, bråk, missförstånd, när han var där nere.