Hem Forum Invidzonens forum Är han förälskad i en annan? Svar till: Är han förälskad i en annan?

E
Medlem

“Jag tror inte att någon här tror att man INTE kan ha en tjejbästis…. Eller att ni tjejer som åker ner är ute efter våra män. Shit happens… Men om det händer shit så måste man vara ärlig och säga det, likaså visa respekt inför den man lämnat och berätta att: “” det här är Lovisa, hon och jag jobbade ihop där nere och hon är gift med blablabla, vi kanske kan bjuda hem hela hennes familj till oss och grilla så får ni lära känna varandra….”” T.ex.

Problemet är ju när det smusslas, när man inte berättar, när det finns små “”bevis”” på att personen hymlar med vem den träffar, när det efter en mission kommer en tjejbästis som man vill umgås med massor och “”glömmer”” bort den man hade hemma även om det inte är så att man är otrogen med kollegan från missionen så kan man blir ledsen av att ha väntat och så gör de coola och häftiga saker ihop som vi aldrig änns har pratat om.

Jag har killkompisar (de flesta delar jag med min sambo) men de känner ju han oxå och om jag hade en med mig in i förhållandet så fick han träffa denne oxå, inga problem alls. Men att pötsligt umgås, bli hemlig och mygla… Näpp… Där går gränsen.

Så ta inte åt er ni soldattjejer, men jag tror ni förstår oss också att vi funderar över beteendet hos vissa av våra män.”