Hem Forum Invidzonens forum Är han förälskad i en annan? Svar till: Är han förälskad i en annan?

bitterfittan
Medlem

“Svar till “”så var det””
Jag gillar inte ditt svar över huvudtaget. Visst kan även jag anse att det är skillnad på män och kvinnor över lag. Men du påpekar om könsroller och jag får känslan att du beskyller ditt snikna beteende på en könsroll. Dvs, du tar än idag inte ansvar över det du gjort mot din fru.
Du säger samtidigt att man är två olika personligheter. Och det kan jag hålla med om till 100% jag är och de flesta jag känner är andra människor på jobbet än hemma. Därför går din “”historia”” inte riktigt ihop.

1. två olika personligheter, och på mission har man inget privatliv och allt är öppet.

2. Du är tillsammans med den andra kvinnan idag.

För MIG går detta inte ihop? du började träffa din nuvarande “”när du var en annan”” och nu när du är “”ditt vanliga jag”” så kan ni fortfarande vara tillsammans?

Jag har “”tyvärr”” eller “”som tur”” en sambo som är extremt blyg när det gäller att prata med andra kvinnor (även mig i början) i nykter tillstånd.
Dock har han betett sig som ett svin på nätet.
Så jag “”vet”” att han inte skulle inleda ett förhållande vid sidan om. Däremot har han sårat mig flera ggr med sina sms-internet meddelanden till andra kvinnor. Men då ska jag mer eller mindre tycka synd om honom? för att han är trots allt en man?

Det är så mycket jag stör mig på när det gäller mission. Bla känslan att svischas tillbaka till 50-talet”