Hem Forum Invidzonens forum Är han förälskad i en annan? Svar till: Är han förälskad i en annan?

E
Medlem

“Han kom hem efter avslutad mission, började snacka om en “”Sanna””, som oxå funnits på missionen. Sanna gjorde det, Sanna gjorde så, Sanna är sjukt duktig på det här… blablabla. Försökte ignorera, funderade på om jag var knäpp och överreagerade. De åkte på utflykter, hon lärde honom saker och till slut var jag så trött på att känna saker i smyg så jag sa rakt ut, jag är svartsjuk och jag litar inte på dig, vad är det som är så coolt med Sanna? Det har varit ett helvetes krig här hemma för ju argare jag har blivit på att han umgåtts med henne desto mer har han försvarat henne, för hon är hans vän och han har ju sagt att hon har pojkvän… Spela roll, skit händer ju fast att folk är gifta….

Sen träffade jag denna Sanna, hon var jättetrevlig, jag känner inget agg mot henne men jag kan vara ledsen, irriterad och besviken på hur min partner har hanterat detta. Istället för att försvara henne så borde han gå runt problemet och berätta för mig varför han gillar mig, umgås och göra utflykter med mig oxå, poängtera vad jag betyder för honom…. osv osv.

Så visst, jag tror man ska gå på magkänslan till stor del. Men jag är glad att vi fick till ett mötte med denna Sanna så jag fick en chans att känna efter hur det var på riktigt. Å sen fick jag vara ärlig och säga till min partner att jag är svartsjuk, jag blir ledsen och försöka komma fram med lösning.

Jag hoppas att det löser sig för er… “