Hem Forum Invidzonens forum Första leaven just nu, så svår! Svar till: Första leaven just nu, så svår!

fru gus
Medlem

“Mimmi,
självklart får du känna så. Du har ditt liv här hemma och dina känslor att “”brottas med””.

Jag har också känt så en gång, att det vore bättre han stannade kvar istället för att komma hem och röra till mina känslor. Och så var jag stressad för att jag inte var ledig något från jobbet. Både det och att jag hängde upp mig på att “”nu åker han snart igen”” gjorde att jag låste mig. Efter det har jag alltid försökt ta ledigt några dagar. Tycker det har hjälpt.

Jag tror att ni behöver prata, ni är ju två i förhållandet med två olika förväntningar. Berätta för varandra och var ärlig med dina känslor.

Sedan kan jag till viss del förstå honom också, det är ett så annorlunda liv att leva ihop med samma personer alla dygnets timmar i flera veckor t om månader. Tänk dig att du skulle leva med dina jobbarkompisar på det viset.
Man kan nog behöva “”fly in i TV-spelet”” för att återhämta sig. Men det är min teori.

Våga fråga och våga lyssna och framförallt våga berätta om vad du känner.

Styrkekramar <3