Hem Forum Invidzonens forum Leave, pirr och frustration Svar till: Leave, pirr och frustration

tanja
Medlem

Känner igen det där med svärmor!
Inte för att jag och min svärmor egentligen någonsin har haft en dålig relation.. Många gånger tycker vi väldigt olika och vissa saker som hon valt att säga till sina egna barn kommer jag aldrig förstå…. Men min soldat har alltid varit ”mammas minsting” och dem har väldigt mycket kontakt, i princip dagligen då, inte heller ovanligt med flera samtal om dagen. I alla fall, under ”vår” mission (fs24) upplevde hon nog att deras relation inte längre va lika stark. Plötsligt kom inte dom där samtalen varje dag eller ens varje vecka. Jag, dvs sambon då, fick 90 % av alla samtal hem, vilket jag anser vara rätt. Till och med jag sa till min soldat att ringa hem till mamma och pappa lite oftare än vad han gjorde men han gjorde ett aktivt val och gjorde inte det av en eller annan anledning. Tyvärr blev det fel där… Jag fick istället en svärmor som ringde mig och (som jag upplevde det) blev arg på mig för att han valde mig framför henne hela tiden..

Och nu efter missionen är det väl som innan, kanske lite lugnare.. Samtalen kommer fortf ofta men ändå i lite perioder. Jag försöker hålla mig utanför och tyst om det då jag bara blir irriterad.

Tips vet jag inte riktigt om jag har.. Men möjligtvis att fortsätta låta henne ”hålla på”…. Förhoppningsvis inser din soldat att det inte är Okej och själv sätter stopp för det… Vet att det är svårt att hålla tyst och hålla känslorna tillbaka, man är ju trots allt ett vrak under missionen 🙂 Lycka till!