Hem Forum Invidzonens forum Att inte orka mer Svar till: Att inte orka mer

mimmi
Medlem

“Jag har känt PRECIS samma sak! Du är inte ensam. Har min pojkvän där nere och vi hade vår första leave för en vecka sedan.
Jag kände inte igen honom. Jag försökte prata med honom men fick bara tomma ord tillbaka.

Jag gav honom andrum och sa att han inte behövde känna sig tvingad att umgås med mig. Vilket han greppa direkt och var hemma själv istället. När jag egentligen bara ville skrika “”Va med mig!””.
Jag behöver energi av dig för att orka tre månader till!

Tillslut berättade jag precis som det var. Hur jag kände. Att jag behövde få mina känslor bekräftade, vara runt honom, få hjälpa honom, se på honom tillräckligt mycket, ha honom nära, att denna mission var jobbigt för mig med. Få honom att förstå att det var jobbigt för mig med.

Allting var tydligen ett missförstånd. Han ville exakt samma som jag. Att jag förstod hur jobbigt han hade det. Att han behövde vara helt ensam. Egen tid. Att man där nere var omringad av människor konstant. Man tar ansvar och jobbar hela tiden. Nu på leave behövde han få känna sig mindre viktig för ett tag. Inte känna press över att han måste finnas för alla här hemma. Efter en vecka av lugn och ensamhet i Sverige så blev han sig själv.Och när han åkte tillbaka var allt bättre än det någonsin vart.

Så jag tycker du ska hålla ut! Ha överseende! Det tar olika långt tid för människor att kunna landa här hemma på en leave. För mina kille räckte en vecka. Men i hans fall kanske det inte ens räcker med två. Men jag tror också det är viktigt att även han har överseende med dig. Att bådas liv kan vara lika jobbigt just nu fast på två helt olika sätt.
Massa styrkekramar