Hem Forum Invidzonens forum Att inte orka mer Svar till: Att inte orka mer

Missmineral
Medlem

“Även våra anhöriga som är där nere och kämpar har det svårt. Min kom hem innan jul efter att ha varit borta och förhållandet har precis börjat bli bra igen. Fanns stunder när han var där nere när allting var toppen och andra gånger som båda tvivlade på förhållandet. Men tro mig, du orkar. Prata med andra som har killar/tjejer där nere för stöd, men vad ni en gör, jämför inte förhållandena! Det är svårt. Det är en mission. Kan inte säga något enkelt, men leaven är aldrig som man själv tror även om man försöker att inte ha några förväntningar. “”Tyvärr”” får vi här hemma leva med det och ta det som det kommer mycket. Men tro mig, det är värt det när de kommer hem helt och man börjat lösa förhållandet igen. Det kan ta tid efter hemkomsten innan allt är “”bra”” igen. Men prata med varandra och försööök, även om det är svårt, att inte vara bitter och klaga för din anhörige. Så ni är mot varandra smittar av sig och de där samtalen som jag vet alla sitter hemma och väntar på inte blir lika bra. De där nere vill inte alltid ringa hem eller har lust, men gör mest det för VÅR skull. Att vi ska slippa vara för oroliga. Men du klarar det, jag lovar. Vi klarar mer än vi tror och ut ur missionen kommer starka tjejer som VET att vi klarar oss själva! 🙂 massa kramar “