Hem Forum Invidzonens forum Kom till skott någon gång! Svar till: Kom till skott någon gång!

A.
Medlem

Så skönt med denna tråd!

Jag går också i ett vacum precis som du anhörig. Har också en sambo som ska åka men jag vet inte när och det är som du säger grymt frustrerande.
I det här fallet är det kanske inte FM orsak att de inte kan säga något då beslutet ligger på en högre nivå… Dock tar det inte bort frustrationen.

Jag tycker en viktig del i det här är inte bara utlandtjänsttiden som ni övriga skriver om utan problemet finns även i vardagen.
När ska försvaret förstå att om de vill ha soldater/officerare/medarbetare med hela familjer så måste de börja ge deras anställda planer och scheman på längre sikt än 4 veckor. För det är just deras schemaläggningssystem som är problemet många gånger då de spikas i månadsintervaller.
Det borde kunna gå och ge ut ett mer långsiktigt schema så man kan planera träffar med släkt, vänner och andra praktiska åtaganden i vardagen där man behöver vara två och tvingas avboka eller lösa uppkomna problem hela tiden…