Hem Forum Invidzonens forum Egoist? Svar till: Egoist?

Liz
Medlem

“Håller med om att det är tufft att vara hemma med barn och få ihop livspusslet. Vi har flera missioner bakom oss och de två senaste med barn hemma. Jag märkte också hur tufft det var för barnens pappa att lämna oss denna gången. Jag har försökt sätta mig in i att vara ifrån våra barn så länge (skulle aldrig klara det konstaterade jag snabbt), vilket gör att jag fått stor respekt för alla de som åker på mission. På hemmaplan försöker jag numera vara mer i “”nuet”” med barnen, lugnat ner tempot helt enkelt. Har haft barn i 3årsåldern när han varit ute på mission och hon minns inte detta idag (är 8 år idag). Är väl ingen tröst, men barn ÄR starkt virke, var inte orolig för dem, du är världens bästa mamma för dem och ingen kan göra ditt jobb bättre än du!!! Viktigt är att du tar hand om dig, orkar du inte en dag, vabba då och stanna hemma allihop (får man skriva så?)…. Jag kan inte nog understryka hur viktigt det är att ta hand om sig själv. Och en sak till: när dom kommer hem, skuldbelägg inte utan njut av att vara tillsammans!! Kramar i massor”