Hem Forum Invidzonens forum Egoist? Svar till: Egoist?

Mary
Medlem

Hej Catarina!

Jag är helt med på hur du känner. Jag har det som du fast två barn som är något äldre.

Vi har flera missioner i bagaget och den senaste var nog den absolut värsta. Efter allt slit så blev jag sjukskriven några månader efter han kom hem. Jag var totalt helt slut. Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv…

Inför Mali missionen så ändrade vi på en hel del.
Jag har gått ner rejält i tid – mindre pengar in men så får det bli! Rektor har lovat att barnen kan få vara på dagis/fritids sina vanliga tider om jag är helt ledig någon dag så jag kan göra det som JAG behöver den dagen. Om det är sova, handla, gå till doktorn, tandläkaren, sitta en hel dag på caféet, eller bara ta några djupa andetag och gråta som om hjärtat vill brista – det lägger rektorn ingen värdering i.

Det här missionstvånget för tjänstgöring utomlands behöver luckras upp just med tanke på oss anhöriga.
När ordern kommer så kanske det inte funkar i livspusslet just nu, men maken/frun kanske kan åka nästa omgång. Lite större flexibilitet vore önskvärt.

Jag kan visst förstå att deras kompetens och missionens inriktning styr, men när anhöriga blir sjukskrivna i månader – då kan man undra om det är värt det!?

Fram för bättre anhörigträffar!! Jag menar – för vem/vilka hålls de? Jo just det… ANHÖRIG träffar…

Stooor varm kram Catarina från Mary.