Hem Forum Invidzonens forum löjlig oro?! Svar till: löjlig oro?!

Emma
Medlem

“ingen oro är löjlig! jag känner igen mig jättemycket i allt du skriver. det svåraste för mig är att vara “”tapper”” och kämpa på och låtsas som att allt är bra när vi pratar i telefon. jag vill ju att vi ska kunna ha ett “”normalt”” och lättsamt samtal, men samtidigt vill jag bara gråta och berätta för honom hur jobbigt det är. jag känner mig ofta väldigt egoistisk i detta eftersom jag inte bara är orolig för att något ska hända dem där nere utan också för att vår relation ska påverkas negativt. jag är rädd att hans känslor ska förändras.

men, de dagar jag klarar av att se framåt tänker jag på hur härligt det blir när han kommer hem, och hur mycket starkare vår relation blir. efter förra missionen (ett tag efter, när allt landat tillbaka i de vanliga banorna igen) så var vår relation bättre än någonsin för att vi hade klarat det här svåra och nu var vi så starka och kära. just nu känns det så himla avlägset men ibland kan det hjälpa mig att tänka så.

jag kan nog inte säga något som gör att det känns bättre men du ska i alla fall veta att du inte är ensam om att känna som du gör.

kramar”