Hem Forum Invidzonens forum Var har chefen gett ok? Svar till: Var har chefen gett ok?

Äkta maka
Medlem

Med tanke på att ni har så lite privat tid och tid utanför jobbet som du nämner ”kvinna i Mali” tycker jag att det verkar konstigt att nästan 20% av er kvinnor på missionen har tid att inleda förhållanden med redan upptagna män, då är endast de förhållanden som kommit fram på forumet medräknade hur stort mörkertalet är vet inte jag, inte eller hur många av er som inlett förhållanden med singelmän. Allt tyder på att det säkerligen är betydligt fler. Kanske är det så att flera av er inte klarar av att hantera stress, uppdrag och situationen som helhet tillsammans med svårigheterna att vara utan fysisk beröring, uppmärksamhet och bekräftelse från det motsatta könet långt hemifrån. Det är ju det många av oss på hemmaplan saknar mest, närhet och fysisk beröring. Inte konstigt om ni inleder förhållanden under missionen i den overklighet ni befinner er.
Naturligtvis vet jag att man är två om att inleda ett förhållande men jag är också kvinna och vet att med kvinnlig list kan man komma hur långt som helst. Man kan inte skylla allt på mannen och ett nej är väl nej även där.

De 99% av pojkar och männen som sköter sina jobb och är fina människor, tillhör väl de männen som inlett förhållande med dina kvinnliga kollegor? För de är väl inte den procenten som inte är fina människor och som sexuellt trakasserar er med kommentarer som är aktuella att inleda förhållanden med? Eller?

Minst en femtedel av de kvinnliga deltagarna på Mali02 har inlett förhållanden med redan upptagna män, det tycker jag är alldeles för mycket för att inte reagera på.
Vad gäller sexuella trakasserier så ska det vara nolltolerans för alla.