Hem Forum Invidzonens forum En fråga. Svar till: En fråga.

Karin
Medlem

“För mig och min sambo var det en naturlig och viktig del att jag fick säga ja eller nej. Jag ställde massor av frågor och sa sedan ja. Just att ha fått vara med och välja har hjälpt mig mycket i de stunder när det känts skitjobbigt och tufft och läskigt. Jag har från början berättat och visat det allra mesta av alla tankar och känslor jag haft och har. Det har varit rätt så tufft att dela med mig för min sambo har ju inte kunnat svara på allt eller kunnat lova att allt ska kännas bra eller bli superduper bra. Men han har lyssnat och försökt svara på det han kan och han har respekterat alla tårar och det jag uttryckt. Det har hjälpt mig massor. jag tänker också att även om jag inte hade sagt ja från början så kan det ju ändå kanske gå att “”välja ja”” under tiden han är borta – för min egen skull och för att tiden här hemma ska bli så meningsfull och bra som möjligt. Jag har en tanke om att det kanske kan ge kraft att liksom bestämma mig för att göra det bästa av tiden här hemma. Be om hjälp när jag behöver, begränsa min ambitionsnivå, ha kontakt med Invidzonen (de är grymma!), fundera över egna sätt som kan hjälpa för att må ok…

Kram kram!