Hem Forum Invidzonens forum Flickvän Svar till: Flickvän

Varma kramen
Medlem

“Hej “”Flickvän””

Hur konstigt det än låter så är det du upplever normalt.
Känslorna svallar från att vara sjukt stolt till heligt förbannad över att han har lämnat dig. sedan kan du lägga till alla nyanserna däremellan 🙂

Att du har kontakt med en mentor här på Invidzonen är toppen. När jag var hemma och maken på sin första mission så hjälpte min mentor mig ofantligt mycket. Bara genom att vara min “”soptunna”” där jag öste ur mig tankar, besvikelser, förväntningar med mera. Helt ovärderligt då hon förstod mina känslor och hur jag menade.

Att gå till en terapeut, eller en samtalskontakt på VC var uteslutet för mig då jag kände att jag inte orkade berätta hur hela den militäriska organisationen är uppbyggd, hur det fungerar när de är på utlandsjobb och en annan är kvar hemma.

Nuförtiden anser jag mig vara en veteran i att vara anhörig. Missionerna avlöser varandra och det längsta jag har varit hemma själv utan att min gubbe kom hem på leave är knappa 4 månader. Då var det riktigt tufft.

Viktigast av allt att komma ihåg anser jag vara att det finns inget rätt eller fel vad gäller anhörigstöd.
Det finns alltid så många tyckare som anser att man ska ditten & datten, tycka si eller så. Skit i det och kör ditt eget race – det som funkar för dig/er. då blir det bäst <3

Varm kram till dig!”