Hem Forum Invidzonens forum Upprop till lyckliga soldatfruar!!! Svar till: Upprop till lyckliga soldatfruar!!!

Anonym
Gäst

“Till dig Fru H. jag är dock ingen fru, men en lycklig sambo som snart får hem sin soldat om få veckor. Det GÅR att överleva en mission utan otrohet och bli allt för deprimerad. De första veckorna kändes en gnutta ensamt, jag tror det blir vad man gör det till. Jag intalade mig att inte bli ledsen mer än nödvändigt och bara tänka framåt och här står jag idag och känner mig starkare än någonsin. Tänk positivt, men tillåt dig ha dagar då det känns lite ensamt, för det är en naturlig känsla. Jag har aldrig känt ilska att min sambo har åkt iväg, det är en del av hans jobb och jag har valt att acceptera det. Därför känner jag ett inre lugn, men visst finns det alltid en oro som ligger i tanken att de är i ett annat land.
Det handlar om att hitta en balans som är bra för dig själv. Ingen kan säga åt dig hur du ska känna. Jag fick höra från håll att det var konstigt att jag var relativt lugn och kunde vara glad trots min sambo är på mission, men vilka är de att bestämma att jag ska ligga nedstämd hemma i sängen i alla månader. Jag tror inte att någons sambo blir lugn av att få höra att man är i det tillståndet.