Hem Forum Invidzonens forum Fy faan! Fy faan! Fyyy faaaan!!!! Svar till: Fy faan! Fy faan! Fyyy faaaan!!!!

Fundersam
Medlem

“Hm… Jag har läst ts (trådstartaren) inlägg flera gånger och jag tror att den frustration som skriks ut är att det är sällan om nästan aldrig som det pratas om att vi anhöriga, oavsett vilken roll du har, också är oerhört trötta efter en insats.

Men när det gäller oss anhöriga så är det nästan fult att prata om det. Vi ska stötta vår soldat till 110% vilket vi alla säkerligen gör.

Men soldaten måste också förstå att vara ensam hemma är ingen bal på slottet OAVSETT antal barn. Det tär – psykiskt och fysiskt även om vi inte har 55 grader i temperatur.
Att få bekräftat av sin soldat att den insats vi anhöriga gör här hemma – det betyder massor!

Jag tror inte ts ifrågasätter sin soldats insats, jag tror att hen är sjukt stolt över soldatens insats.

Men visst är det så att jag som anhörig får göra avkall på en hel del saker och ställa om livet helt.

Då – är en ÖMSESIDIG förståelse helt på sin plats och det är det som jag tror signaturen “”Fy faan! Fy faan! Fyyy faaaan!!!! söker…

Att få bekräftat att hen gjort en fantastisk insats hemma, att soldaten bekräftar att hen förstår att hemma insatsen tagit på krafterna, att VI gjort en insats TILLSAMMANS

Det tror jag “”Fy faan! Fy faan! Fyyy faaaan!!!! “” menar…”