Hem Forum Invidzonens forum Otrohet, sidorelation? Svar till: Otrohet, sidorelation?

miss O
Medlem

Det där är nog väldigt individuellt. Lever man i ett öppet förhållande så har man accepterat att man har andra partners.
För mig vore det dock otänkbart. Jag har valt min man och det är han jag vill ha hos mig och ingen annan. Även om saknaden efter hans fysiska närhet ibland är, i det närmaste outhärdlig, så är tanken på att tillfälligt ersätta honom med en annan man så vansinnig (för mig) att den faktiskt inte ens existerar.
Jag känner att om man har dessa tankar och funderingar – och inte har ett öppet förhållande, så måste man nog fundera över varför man känner sig så sugen på någon annan. Är det något annat i förhålllandet som är svajigt?
Detta är helt och hållet mina åsikter och så som jag tycker, tänker och känner. För mig så är min man nr 1 och jag ersätter honom inte med någon annan. Inte ens tillfälligt!
Jag får stå ut. Blir så otroligt mycket bättre och mysigare när han väl kommer hem sen. När väntan har pågått så länge och varit så stor 🙂
Hoppas att du kommer fram till ett beslut som du känner dig nöjd med och som du kan leva med.
Stor kram och lycka till!