Hem Forum Invidzonens forum Så arg och så trött och helt slut Svar till: Så arg och så trött och helt slut

Suss
Medlem

“Det är ingen lätt situation du beskriver. Jag tror att alla personer jag känner som haft en relation med en militär någon gång har känt som du beskriver. Jag tror det är viktigt att se till sig själv, du älskar honom men det är ditt liv! Det är helt ok att “”lära sig leva med det”” och vara lycklig fast han är borta, det är inte svagt att ge efter för kärleken. Men det är också helt ok att inte lära sig leva med det (eller inte VILJA lära sig leva med det) och välja bort den känslan. Det är inte svagt att välja bort något som gör ont.
Det får ta tid att komma på vad som är din lycka, det viktigaste är att du följer DIN lycka. Jag hoppas du hittar ett lugn. Jag har också känt det du skriver, men har efter mycket hjärteont och tårar valt att spela på mina regler. Det har tagit lång tid att komma på att jag får ställa krav och inte alltid vara “”förstående och stöttande””. Lyckligtvis har han, efter många tunga stunder, förstått och gått med på att det är att ge och ta 50/50, även om det gäller hans jobb.
Stor kram!”