Hem Forum Invidzonens forum snart Svar till: snart

Karin
Medlem

Hej från mig också! Min sambo åker också till Mali så kanske är vissa av tankarna och känslorna likadana för både dig och mig. Första gången för mig/oss också.

Jag har också haft och har delvis fortfarande många tankar och känslor och funderingar och oro. Inte så mycket kring om relationen ska hålla men mer av oro och rädsla kring vad som kan hända honom. Jag har valt att berätta allt jag känner och tänker för min sambo, jag skulle nog spricka annars:) Det är tufft ibland fast samtidigt schysst känner jag. Och hjälpsamt så att vi tillsammans kan prata kring sätt och lösningar i det lilla eller stora som kan hjälpa till och få det att kanske kännas lite bättre.

Jättebra tror jag lyssna på sig själv och inte trycka bort allt som känns. Våga se vad som gnager och känns tufft och försöka möta det inuti sig själv. Prata om det, skriva, få ur sig det på olika sätt. Jag är också orolig över hur ofta vi kommer höras och kring skador och hur ensamt det kommer bli här hemma. Tänker att kanske måste jag helt enkelt (för min egen skull…..) släppa kontrollen över det och försöka ta det allteftersom. Inte enkelt men det är ju så tufft bära på alla känslor och tankar hela tiden och det går ju inte att styra och kontrolls heller hur ofta man kan höras m m.

Jag har via Invidzonen fått mailkontakt med en mentor som verkar fantastisk. Blir tårögd bara jag skriver om det för jag har fått så fantastisk respons från dem på Invidzonen. Så det är ett tips om du är intresserad av mer kontakt med dem.

Varm KRAM från en annan anhörig!